Élet a műtét után

Megváltozik az élete, abban a pillanatban, hogy lézerszemű lesz!

Gyógyulási folyamat, kontroll vizsgálatok

A műtét ára egy évig ingyenes kontrollvizsgálatokra jogosítja fel a Budai Szemészeti Központban.

Javasolt kontroll időpontok különböző lézeres műtétek esetén*

DiamondFEMTOOptiLASIKPRK
1 nap múlva1 nap múlva2-3 nap múlva
1 hét1 hét1 hónap
2 hónap2 hónap3 hónap
6 hónap
1 év1 év1 év

*Az egyéni gyógyulási folyamattól függően az orvos ezeken felül extra kontrollvizsgálatot is javasolhat.

Lehetősége van arra is, hogy a kontroll vizsgálatok egy részét az Ön eredeti szemorvosa vagy optometristája végezze.

Lehet 120%-os látásom a műtét után?

Fájdalom, gyógyulási idő a műtét után

A lézeres látásjavító kezelés nem fáj! A műtét előtt szemcseppekkel érzéstelenítjük el a szaruhártyát, így nem érez semmit az eljárás alatt! Ez minden Magyarországon elérhető kezelésre egyaránt jellemző! A különbség a műtét utáni kellemetlenség, fájdalom és gyógyulási időben van.

DiamondFemtoOptiLASIKNo touch PRK, PRK
Kellemetlenség, Fájdalom, homokszem érzés a műtét után1-2 óra2-3 óra7-9 nap
Munkából kieső napok száma01-27-10
Napszemüveg szükséges3 hét4 hét 6 hónap
Steroid tartalmú szemcsepp használata szükséges2 hét3 hét6 hónap

Mit tehetünk és mit nem a lézeres kezelés után?

Mire számíthatok a műtét után?

DiamondFEMTO-kezelés
A DiamondFEMTO lasik gyógyulása lényegesen rövidebb időt vesz igénybe, mint bármely másik Magyarországon elérhető kezelésé. A látása már közvetlenül a műtét után lényegesen jobb, mint a kezelés előtt. A kezelés után 2-3 órával a látása kitisztul és a könnyezés vagy gyulladás előfordulása is kevésbé gyakori, mint egyéb kezelés után. Látásélessége a műtét után kb. a második napon belül eléri végleges állapotát. Ezt szakorvosunk a kezelést követően az 1 hetes kontrollvizsgálaton ellenőrzi. Az utóvizsgálatokon megvizsgáljuk, hogy a szemek rendben gyógyulnak-e és hogy nem lépett-e fel valamilyen mellékhatás vagy szövődmény.
OptiLASIK-kezelés
Az OptiLASIK gyógyulása során mindössze pár napig tapasztalhat homályos látást, könnyezést mindaddig, amíg a szaruhártya teljesen be nem gyógyul. Sokan már közvetlenül a kezelés után is élesen látnak, de mindenki máshogy reagál a kezelésre. Érzékeny lehet fényre, “homályt” észlelhet, vagy sötétben rosszabbul lát. Minden ilyen tünet elmúlik napokon belül. A kezelést követően nem sokkal kontroll vizsgálaton kell részt vennie. Ezen és az azt követő utóvizsgálatokon a kezelőorvos megvizsgálja a látásélességet, hogy a műtét eredményét megítélje. Azt is megvizsgálja, hogy a szemek rendben gyógyulnak-e, és hogy nem lépett e fel valamilyen mellékhatás vagy szövődmény.
PRK-kezelés
PRK kezelés esetén a gyógyulási folyamat kissé lassúbb, mint a másik 2 műtét után. A kezelést követően diszkomfort érzés fordulhat elő. A látása még a műtét utáni napokban homályos lehet, illetve gyakrabban fordul elő fényérzékenység. A műtétet követően az 1 hetes kontrollvizsgálaton szakorvosunk ellenőrzi, hogy a szemek rendben gyógyulnak-e és hogy nem lépett-e fel valamilyen mellékhatás vagy szövődmény.

Sportolás a DiamondFEMTO
lézeres szemműtét után

• Könnyebb fizikai terhelés és mozgás:
    a műtét után 2 nappal már nyugodtan mehet pl. kocogni, biciklizni…

• Nehéz fizikai munka, keményebb sportok:
    a műtét után 1 hétig tiltottak, utána már mehet edzeni, aerobikozni, súlyzózni, stb.

• Küzdősportok, olyan tevékenység, ahol ütés érheti a szemét:
    a műtét után 1 hónappal már újra elkezdheti a küzdősport edzéseket!

ÚSZÁS TENGERBEN, USZODÁBAN

Ha nyaralás, akkor pancsolás, úszás, fürdőzés. A Budai Szemészeti Központban elérhető DiamondFEMTO vagy OptiLASIK szemműtétek után az alábbi korlátozásra kell számítani:

Tengerben már a lézeres látásjavítás után 3 héttel nyugodtan úszhat! Uszodába a lézeres szemműtét után 1 hónappal korlátozás nélkül járhat!